Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement

 599,00

exclusief btw

De dynamiek van marketing heeft de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen ondergaan, met een groeiende nadruk op internationale verkoop. Dit vereist van marketeers extra expertise en vaardigheden. Als marketeer draag je een grote verantwoordelijkheid. Tijdens deze praktijkcursus worden alle facetten van marketing behandeld. Onderwerpen zoals marktverkenning, marktsegmentatie, marketingconcept en de marketingmix komen uitgebreid aan bod. Na afloop van deze praktijkcursus ben je in staat om op een praktische manier de marketingprocessen te beheren.

Door het schrijven van een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC) breng je onmiddellijk de opgedane kennis in de praktijk. Veel deelnemers hebben deze praktijkcursus met succes voltooid. Na het afronden van dit studieprogramma kun je effectief werken binnen een op import- of export georiënteerde organisatie.

Leerdoelen

  • Je hebt inzicht in het marketingconcept en kunt dit in eigen praktijk implementeren.
  • Je kunt concluderen waarom een marketingstrategie en -plan voor elke organisatie essentieel zijn.
  • Je bent in staat een gedegen marketingplan te ontwikkelen.
  • Je kunt onderscheid maken tussen de interne en externe marketingomgeving.
  • Je kunt het koopbeslissingsproces beschrijven.
  • Je kunt het belang van marktsegmentatie uitleggen.
  • Je kunt de noodzaak van een uitgekiende positioneringstrategie aantonen.
  • Je kunt marketingcommunicatie en de werking van het communicatieproces uitleggen.

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent Marketingmanagement behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van Marketingmanagement.
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen van het marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent Marketingmanagement behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van Marketingmanagement.
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen van het marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Diploma

Deze praktijkcursus HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement biedt jou de kans om het diploma te behalen:
  • HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement
Gedurende deze praktijkcursus werk je aan een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw kennis van de behandelde onderwerpen duidelijk naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afrondt, ontvang je het officiële diploma van deze praktijkcursus.

Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.

 599,00

exclusief btw

HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement
 599,00
Scroll naar boven

Nieuw bij Business Training Holland

Studiecoaching

Wanneer je hebt gekozen voor een opleiding of cursus op onze website, heb je daarna de keuze uit  5 coachingpakketten die je aanvullend kunt bestellen om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren en begeleiden. 

Er is altijd een pakket dat bij jou past. Met meer of minder online coachingsessies en wel of niet extra ondersteuning bij jouw examenvoorbereiding.